Este sábado 28 de maio celebrou-se a 4ª prova e final da regata de primavera do Lajareu, como estava estabelecido no calendário.
Na imagem a Zoa passando de primeira a linha de chegada, coa Papoula a poucas esloras pola popa para entrar de segunda.
Estava o dia despejado, boa temperatura, e ventos do WNW de até 15 nós bastante sostidos até o final da regata que foi caindo a umha brisa maininha de 4 nós, rolando algo a N.
Coa perspetiva do vento a cair, o juiz dispuxo um percorrido curto a duas voltas. A linha de saída situou-se em Coroso cara umha boia de desmarque e de aí um triângulo: Lajareu por babor, Camouco por babor, ilha dos Ratos por babor e passar de novo pola boia de Coroso. Desde aí a segunda volta mais simples: empopada aos Ratos e volta até a a linha de entrada na zona do náutico de Ribeira.
A Zoa, a Papoula e a Xaimiña levarom a dianteira praticamente em toda a regata. A Papoula fixo um trabalho excelente chegando a situar-se na dianteira numha boa parte do percorrido, ainda que finalmente a Zoa recuperou a primeira posição nos bordos finais para entrar de primeira. A Xaimiña, no grupo de cabeça na saída e mui parelhada coas outras duas, apostou por um bordo alternativo nos Ratos que não foi favorável e não conseguiu recuperar, entrando de terceira.
No conjunto não houvo grandes diferenças e a Fiuza fixo um mui bom papel, entrando de quarta e a Teis de quinta.
Foi umha jornada de regata num dia claro e luminoso, sempre a corta distância do passeio de Coroso e o porto de Ribeira, e postos mui ajustados entre as dornas, chamando a atenção da vizinhança de Ribeira e visitantes que se paravam a desfrutar do espetáculo.
Vemos o primeiro passo circunavegando a ilha dos Ratos, que na segunda volta se modificou por um passo por boia, para evitar o desvente que deixaria em parada as dornas coa caída do vento cara o final da tarde.
RESULTADOS DA REGATA DE PRIMAVERA
Cos resultados das quatro provas, aplicando as pontuações segundo o regulamento e as normas de regata, apresentamos de seguido a classificação final da regata de primavera do Lajareu de Ribeira 2022:
- ZOA
- XAIMIÑA
- PAPOULA
- A FIUZA
- MOURA
- TEIS
- VOLANDEIRA
- PRAIA DE BANDAURRÍO
- ARDENTÍA
- VIKINGA
- ÁNCORA
Parabéns a todos as tripulações pola boa participação nestes dous meses de regata, e em especial ao patrão campión desta tempada, Charly (Manuel Sampedro) e a Lara Bermo e Carlos Ruano (nalgumha prova) polo primeiro posto coa Zoa. Destaque especial para Lara que se incorporou este ano cum resultado mui bom que aí está para ver.
Também num mui ajustado segundo posto, os parabéns para o patrão Jaime Garcia (junior) e Jaime Garcia (senior) por umhas brilhantíssimas regatas coa Xaimiña, que derom espetáculo com estratégias alternativas que maioritariamente derom mui bom resultado e umha técnica afinada ao máximo.
Mui bom trabalho de regularidade e domínio da dorna e a vela para Carlos Otero e Jorge Ramos na Papoula de terceiros, para Severino Somoza e Nacho Jorganes na Fiuza de quartos, e para Marcos Buide e Juan Fontaiña e Samanta Romay na Moura de quintos. Também a bem-vida e parabéns a Juan e Samanta que se incorporarom este ano "de zero" cum bom resultado nesse quinto posto.
Aproveitamos para agradecer o impecável trabalho do juiz, José María Boo, e o apoio de Juan Luis na seguridade e organização no mar. Ambos fixerom também o mais das fotos e vídeos dos álbums e o blogue.
De seguido a tabela classificatória emitida polo comité de regatas:
Como de costume, ao rematarmos a prova tivemos um intre de convívio cuns petiscos e a entrega de troféus no galpão do clube. Velai os campións!
VINDEIRAS REGATAS DE DORNA
Com isto ábre-se o calendário de verão de regatas de dorna entre os diferenes portos da ria.
No calendário do Lajareu fica a regata do Carme para o 16 de julho e a Travessia a Palmeira para o 3 de setembro.
O resto de regatas de embarcações tradicionais podem-se consultar no calendário de CulturMar.
E como novidade temos este ano a Copa Mörling de dornas a vela. A primeira prova é a regata do Sepelo (Portonovo) o 18 de junho.
ÁLBUM DE FOTOS DA PROVA E TROFÉUS